پایگاه خبری تحلیلی بهار
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
پایگاه خبری تحلیلی بهار
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
امیراحمد زندآور، عضو شورای شهر اصفهان در گفت وگو با آفاق نیوز:

گسترش مترو به همکاری دولت احتیاج دارد

929004
زندآور اشاره ای به حضور رییس دفتر رییس جمهور در اصفهان و بازدید مترو اصفهان داشت و گفت: گزارش هایی به رییس‌دفتر رییس جمهور داده شد و از نزدیک با میزان پیشرفت فیزیکی این طرح با خبر شد، که به واسطه این بازدید، هیئت دولت با پروژه مترو اصفهان آشنا  و در نهایت امیدواریم دولت بتواند کمک های خوبی برای مترو اصفهان داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در گفتگو با آفاق نیوز، گفت: در جهانی زندگی می کنیم که حمل و نقل شهری با محیط زیست و چالش های اساسی همچون مباحث آلودگی هوا، توسعه صنعتی و گسترش شهرها به ویژه در کلانشهرها رابطه دارد.

امیراحمد زندآور در ادامه با اشاره به اینکه زندگی موجودات به خصوص انسان ها مورد تهدید قرار گرفته است، اظهار کرد: حمل و نقل پاک، یک ضرورت است که باید مدیران شهری به آن توجه ویژه داشته باشند تا به آن دست یابیم چرا که تاثیر آن باعث افزایش نشاط اجتماعی می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: یکی از راه هایی که ما بتوانیم از آلودگی هوا پیشگیری و سپس آن را مرتفع کنیم، بررسی کیفیت خودروها است. یعنی توجه ویژه به ارتقا کیفیت سوخت خودروها، از رده خارج کردن ناوگان فرسوده، گسترش حمل و نقل ریلی و سوخت های پاک و شارژی دیگر اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به شهری که توسعه یافته، ایمن و پاک باشد، متولیان باید بتوانند شرایطی را فراهم کنند تا مردم بصورت داوطلبانه خودروهای شخصی را کنار گذاشته و مطمئن شوند که می توانند بدون استفاده از خودروی شخصی به صورت ارزان‌تر، سریع‌تر، امن‌تر در شهر رفت و آمد داشته و به امور روزانه خود برسند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مدیریت شهری و کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر اصفهان در این دوره، مطالعات بسیاری را در این خصوص انجام و اقداماتی را برای رسیدن به حمل و نقل پاک با بکارگیری از وسایل نقلیه عمومی بدون آلایندگی یا کم‌آلاینده انجام داده تا به هدف تعالی شهر پاک برسیم.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تصمیم گیری هایی اتخاذ و اصل بودجه ساخت مترو اصفهان از طریق اوراق مشارکت برنامه ریزی شده، بیان کرد: حدود ۷۵درصد این بودجه به واسطه اوراق مشارکت و از طریق دولت تامین شده و بازپرداخت آن به صورت مدت طولانی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برای اینکه خط۲ مترو را زودتر تکمیل و به بهره برداری برسانیم، نیازمند استفاده بیشتر اوراق مشارکت دولت هستیم تا به کلانشهر اصفهان به صورت ویژه اختصاص پیدا کند.

او همچنین خبر داد: در بودجه ۱۴۰۰ نیز حدود ۱۵۰۰میلیارد برای مترو اصفهان در تکمیل خط۲ پیش بینی کردیم که حدود ۹۲۰میلیارد از طریق اوراق و مابقی از طریق اعتبارات شهرداری در قالب املاک شهرداری تامین خواهد شد.

زندآور اشاره ای به حضور رییس دفتر رییس جمهور در اصفهان و بازدید مترو اصفهان داشت و گفت: گزارش هایی به رییس‌دفتر رییس جمهور داده شد و از نزدیک با میزان پیشرفت فیزیکی این طرح با خبر شد، که به واسطه این بازدید، هیئت دولت با پروژه مترو اصفهان آشنا  و در نهایت امیدواریم دولت بتواند کمک های خوبی برای مترو اصفهان داشته باشد.

وی اظهار داشت: امیدواریم تا پایان برنامه راهبردی شهرداری اصفهان که تا آخر سال ۱۴۰۵ را پیش بینی کرده است، شاهد بهره برداری خط۲ مترو اصفهان باشیم و مردم بتوانند در تمام نقاط اصفهان از این حمل و نقل استفاده کنند و در سال های بعدی نیز عملیات خط۳ مترو اصفهان آغاز شود.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان در ادامه افزود: تراموا یک نوع سیستم حمل و نقل ریلی سبک شهری است که بر روی سطح بوده و مکمل سیستم مترو خواهد شد که با برنامه ریزی هایی دنبال هستیم تا همزمان با تکمیل و به سرانجام رساندن شبکه ریلی مترو اصفهان، سیستم ریلی سبک شهری تراموا را همراه با آن آغاز و توسعه دهیم.

عضو شورای شهر با گفتن اینکه در لایحه بودجه پیش بینی شده سال ۱۴۰۰ شورای شهر ردیف بودجه ای برای تراموا لحاظ شده، تصریح کرد: مطالعات تراموا از ۱۶سال گذشته تا کنون شروع شده و در دوره های زمانی مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

زندآور خاطرنشان کرد: این پروژه تاکنون در سطح کشور سرمایه گذاری و اجرایی نشده ولی در اصفهان به عنوان الگو و پیش قدم این طرح را شروع کرده ایم.

امیراحمد زندآور در پایان با ابراز اینکه در سال ۱۳۸۸ مجوز احداث تراموا در شهر اصفهان از شورای عالی ترافیک اخذ شده، گفت: چون این پروژه مستلزم تحقیقات مجدد است زمان بسیاری برای این طرح صرف شده و از دغدغه های شهرداری نیز عملیاتی کردن آن طبق قانون و بر اساس ضوابط و توجه ویژه به مطالعات جامع است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فرم افکار سنجی
لطفا این فیلد را پر کنید